Скандинавскиот образовен систем е најдобар во светот: Ги следат овие пет правила, а последното е екстремно и лути многу родители во Македонија!
Одењето на училиште и образовниот систем играат една од најважните улоги во животот на секое дете. Сите знаеме дека образованието е човеково право, јавно добро и јавна одговорност. А кога станува збор за квалитетот и инвестирањето во образованието, скандинавските земји често се издвојуваат како пример. Затоа многумина тврдат дека целиот свет треба да се угледа на нив.
Скандинавскиот метод на образование се гордее со своите одлични училишни системи, особено Данска, Шведска и Финска - и со право. Нивниот холистички пристап кон учењето создаде студенти кои не само што постигнуваат академски, туку уште поважно, се поздрави и побезбедни.
Еве пет концепти кои ги разликуваат Скандинавците од остатокот од светот:
Нивните училишта ја разбираат вредноста на играта. Учениците во Финска поминуваат само неколку часа неделно на домашни задачи - поголемиот дел од денот го поминуваат играјќи. Покрај тоа, по секои 45 минути настава, децата поминуваат 15 минути играјќи на отворено - како што налага законот.
Во Данска, шумските градинки се добро прифатен концепт кај децата од предучилишна возраст. Шумските градинки се буквално лоцирани токму во средината на природата. Тие ги поттикнуваат децата да ја користат нивната околина како почетна точка за учење.
Учениците не се натпреваруваат едни со други.
Имено, тие велат дека еднаквоста е најважниот збор во финското образование и затоа учениците не се рангирани, ниту училиштата се натпреваруваат меѓу себе. Сите наставници имаат исто универзитетско потекло, така што секое дете добива ист вид на квалитетно образование без разлика во кое училиште оди.
Учениците имаат ист учител
Во Финска, не е невообичаено ученикот да има ист учител неколку години, што му овозможува на наставникот да креира програма прилагодена на програмата на детето и да го следи неговиот напредок.
Скандинавските деца не брзаат на училиште
Финските деца не мора да одат на училиште до седумгодишна возраст, а во нивниот систем има само девет години, до 16 години.
Покрај тоа, нивното училиште започнува подоцна во текот на денот - околу 9 часот - што е се дел од отстранувањето на непотребниот стрес во секојдневниот живот на децата и создавање опуштена атмосфера.
Тие учат за родовата еднаквост уште од детството
Во предучилишна установа во Шведска, децата се учат да се нарекуваат меѓусебно „пријател“ - родово неутрален термин - наместо „тој“ или „таа“.
Институцијата верува дека тоа ги спречува децата да западнат во родови стереотипи и им овозможува да се изразат и да станат она што сакаат да бидат, пренесува Time.com.
Нивните напори дури одат дотаму што ги забрануваат книгите од бајките како Пепелашка и Снежана, за кои се смета дека ги категоризираат жените во стереотипи.
Иако многумина им се восхитуваат на тие земји поради нивната иновација, некои идеи сепак изгледаат екстремни. Едно е сигурно, сите ние би можеле да научиме нешто од нив во постигнувањето на рамнотежа меѓу училиштето и животот во корист на идните генерации.